På nettstedet attent.no vil NA og Trønder-Avisa samle innhold fra annonsører som har en historie å fortelle, sier produkteier Lars Øvereng (til høyre) og sjefredaktør og adm.dir Kim Riseth i NA.

Markedsfør deg på Attent

Innholdsmarkedsføring er din mulighet til å presentere din bedrift slik du vil inntrykket skal være. Gjennom virkemidler tidligere forbeholdt journalistikken, kan du fortelle din historie og spre nyttig informasjon blant dine kunder.

Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt produkt.

Lars Øvereng er Namdalsavisas mann på innholdsmarkedsføring.
Lars Øvereng er Namdalsavisas mann på innholdsmarkedsføring.

Kort sagt får du som kommersiell aktør skapt innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper du en kommersiell markedsføringsplass, bruker egen nettside og/eller sosiale medier.

For å skille dette fra det redaksjonelle innholdet i avisa, merker vi stoffet som “Reklameinnhold” på en ryddig og god måte.

Hva kan vi tilby din bedrift?

Vi kan hjelpe deg med innholdsmarkedsføring som skal nå ut i Nord-Trøndelag og/eller til personer med relasjon til Nord-Trøndelag.

Vi tilbyr følgende tjenester:

  • Distribusjon av innholdet på attent.no
  • Synliggjøring av innholdet på namdalsavisa.no og t-a.no
  • Produksjon av innhold – både tekst, foto og video

Innhold vi lager for deg skal:

  • Engasjere og gi nyttig forbrukerinformasjon
  • Skape et positivt omdømme for deg
  • Øke kjennskap og interesse for din bedrift og dine tjenester

Hva skal jeg publisere?

Sammen med deg tar vi en briefing for å gi oss svar på noen enkle ting:

  • Hva er viktig for din bedrift å ha fokus på?
  • Hva er dine kunder interessert i å lese om deg?
  • Hvordan skal vi sammen spisse din sak for å skape interessant lesestoff som nye og gamle kunder vil bruke tid på.

Vi har listet opp noen forslag for å sette i gang idémyldringen:

Samfunnsengasjement
Synliggjør hva du bidrar med i lokalsamfunnet i form av sponsorat, dugnadsarbeid, tilrettelegging på arbeidsplassen eller på andre måter. Dette er en god måte å bygge omdømme om din bedrift på.

Dyktige ansatte med høy kompetanse
Du og dine ansatte har kompetanse som mange ikke kjenner til. Del det gjerne med eksisterende og potensielle kunder og gi dem en ekstra grunn til å velge din bedrift neste gang. Kanskje har du også tre tips til noe de kan gjøre selv?

Nå ut med viktig informasjon
Mange offentlige og private virksomheter har behov for å nå ut med viktig informasjon som ikke alltid passer inn i en annonse – og kanskje er egen nettside heller ikke riktig kanal. Vi kan tilpasse innholdet og gjøre det presentabelt i digitale kanaler, i tillegg til å distribuere det på nett.

Konkurranse, tips og triks?
Ønsker du å engasjere dine kunder? Med Attent kan vi legge opp konkurranser, dele dine tips og triks og bidra til interesse. Med synliggjøring på våre nettaviser og sosiale medier kan du nå flest mulig.

Fortell om aktivitet og arrangement
Nord-Trøndelag har mange flotte kulturaktiviteter og spennende arrangement. Dermed blir det også mer krevende å tiltrekke seg besøkende. Fortell historier, slipp nyheter og del opplevelsene på attent.no.

Sammen sikter vi konkret inn på akkurat de du ønsker å nå, på en best mulig måte.

Hvordan kommer jeg i gang?

1. Brief
Vårt idémøte med deg. Vi viser deg mulighetene. Sammen ser vi på din sak; hva skal vi forfatte, hvordan syr vi stoffet best mulig sammen – og hvilke målgrupper kan vi nå? Hvordan skal saken vinkles best for deg og hvordan skal vi sammen skape interesse?

2. Innholdsproduksjon
Vi setter i gang produksjon med tekst, foto og eventuelt video, hvis du ønsker det. Vi lager et forslag og alt godkjennes til slutt av deg.

3. Publisere på attent.no
Når saken er godkjent av deg, er den klar til publisering på attent.no

4. Annonsere på våre nettaviser
Du har mulighet til å bruke annonseplass på namdalsavisa.no og t-a.no for å gjøre flere oppmerksom på ditt innhold.

5. Nettside
Du kan selv oppdatere din egen nettside med det nye materiellet.

6. Sosiale medier
Du og dine ansatte kan selv bidra til å spre innholdet via sosiale medier.

7. Nyhetsbrev
Hvis du ønsker, kan vi være med å lage din egen mal for nyhetsbrev til eksisterende kunder som du allerede har adresselister til.

8. Måle
Vi måler hvor mange som har sett, klikket og respondert på kampanjen din i de ulike mediekanalene.

Ta kontakt – kom raskt i gang!

Både Namdalsavisa og Trønder-Avisa kan bidra til å få på plass ditt innhold. Du når oss på følgende måte:

Namdalsavisa:
Telefon: 74 21 21 00
e-post: [email protected]

Trønder-Avisa:
Telefon: 07412
e-post: [email protected]